fredag, mars 06, 2009

6:e mars - Fife dollah.

Herre. Idag gick jag in i en cykelbutik dar en kinesisk aldre herre jobbade. Jag kollade pa cykellas eftersom jag ska kopa Kims cykel. Gubben hade en liten pojke i femarsaldern med sej bakom disken, sakert hans barnbarn. Pojken fragade "What time is it?" och morfarn svarade "Fife." Pojken, som mest ville vara jobbigt fragade igen och igen, "What time is it?" och morfarn svarade "Fife, fife!"
"What time is is?"
"Fife!"
"What time is is?"
"Fife!"

Fick flashbacks fran min drom dar en kinesman upprepade ganger sa "Fife dollahs, fife dollahs!"
GULP!

Well, cykellas ar ganska dyrt, om man vill ha ett bra. Runt $30, men det kan det kanske vara vart sa man slipper fa cykeln stulen!

Traffade svenska Frida idag, vi kakade toast och drack kaffe. Hon har varit har sen i somras och aker hem i maj. Trevlig tjej, kom med massa bra tips om stan! Egentligen skulle hon hit pa semester, men efter 3 veckor traffade hon en kille, och hon blev kvar aningen langre... haha! Grymt. Hon sager att livet har ar raka motsatsen mot hemma, och hon har nog ratt i det!

Nu hoppas jag att Kim svarar pa mitt sms sa jag kan aka och hamta min cykel! Ska praya den mattsvart tror jag, finns en fargbutik langre ner pa Main street. Allt finns pa Main!

Over and out.

Inga kommentarer: