måndag, mars 16, 2009

16:e mars - Stiltje.

Annu inget jobb, borjar bli sjukt rastlos. Gick in pa salongen som ringde mej angaende jobb for att dubbelkolla nar de behover ngn till receptionen. Det visade sej vara om 3-4 manader. Fan! Verkar vara ett grymt stalle att jobba pa, sa det hade ju vart nice om de behovde ngn om en manad. Well, jag far leta vidare...
Sana har depp-dagar ar skitjobbiga, for man borjar liksom undra vad man gor har. Man glommer det sa latt nar man borjar bli lappsjuk. Inget blir kul liksom, vill inte ens traffa nya manniskor. Men jag antar, och hoppas, att det andrar sej om ett tag!

Igar kom Toms kompis Randi hem till oss. Hon och Tom skulle pa spelning, Black Label Society. Har knappt hort dom, det enda jag tror mej veta om dom ar att min kompis Simon tycker dom ar bra. Jag ville gora ngt kul, sa jag foljde med dom ner till Commodore Ballroom, downtown, som typ ar Vancouvers storsta livemusikstalle. Spelningen kostade $50, sa det sved lite i planboken. Men jag hoppades spelningen skulle bli bra, sa jag kopte en biljett!
Nu i efterhand onskar jag att jag hade stannat hemma, for SATAN vad kasst det var! Haha, jag kunde knappt halla mej for skratt, sarskilt inte nar jag sag att Tom och Randi tokdiggade skitmusiken! Forbandet var bara for mkt... de hette Dope, kommer fran Chicago och sjong sa ruskigt daliga latar att jag holl pa att svimma. Hardade ut med ol, flinade for mej sjalv och hade ratt trevligt anda. Kolla in om ni vill, men bered er pa usel "musik": www.myspace.com/dope

Randi var trevlig, gammal klasskompis till Tom och en riktig bonntjej. Hon var om mojligt annu grabbigare an grabbarna, snackade hockey, bilar och tatueringar. Haha!

Idag har varit en seg dag. Akte med Tom, Randi, Cole, grannen Kostia och hans tjej Bree ner till downtown och kakade billig sushi. Darifran gick jag till bibblan, har skrivit ut nagra CV's och ska ga till ytterligare en frisorsalong som soker receptionist. Hoppas de inte hittat ngn an, for de satte ut annonsen for 4 dagar sen...
Skulle skriva ut mitt CV, men i Canada anvander man inte A4, man anvander "letter size", sa var tvungen att andra utskriftsformatet. Fan, ALLT ska vara annorlunda pa den har sidan klotet: feet, pounds, miles, cups, osv! Okej, de anvander sej av cm och km ibland, men inte till allt! Vad ar det da for mening...? Haha, sa dumt!

Snart kommer Monki. Ser fram emot det. Hoppas jag blivit pa battre humor tills dess. Sa javla trist att vara arbetslos!!!

Ciao.

Inga kommentarer: