tisdag, mars 24, 2009

24:e mars - Talande drom.

Igar drog jag hem till Frida. Hon slappade framfor teven, lat som en bra mandagskvall sa jag trotsade regnet och cyklade dit.
Vi snackade om ditten och datten, och Frida berattade om att hon snart ska aka hem till Stockholm. Hon kanner verkligen att hon ar klar med Vancouver, vill inte bo kvar, inte ens pga av sin pojkvan som bor har. Hon har sagt till honom att "New York, San Francisco, vilken annan stad som helst, men jag vill inte bo i Vancouver!"

Jag vet inte riktigt varfor hon inte gillar Vancouver, men vi ar ju alla olika. Jag har en allmant bra kansla av stan, och hoppas den haller i sej! Vissa dagar undrar jag forstas vad fan jag haller pa med, varfor maste jag flanga runt i varlden, kan jag inte bara stanna hemma och finna ro i det?

Well, smaka pa den har drommen:
Jag och Frida ar pa en ö i östersjon, formodligen Aland. Fran ön gar det en bro over till Finland, och en over till Sverige. Det ar natt och Frida vill inget hellre an att komma hem till Sverige. Det blaser, regnar och ar kolsvart ute, men anda ska hon GA over bron till Sverige, vilket skulle ta henne flera dagar. Jag ar ocksa sugen pa att ga hem, men vill anda att det ska bli ljust ute och battre vader innan jag tar mej an den langa strapatsen. Frida orkar inte vanta pa mej och borjar ga. Jag star kvar pa land, velar om hur jag ska gora. Borjar ga, kanner att Frida ar en trygghet som forsvinner ivag, vill gora henne sallskap. Men efter nagra meter kanner jag att jag gor fel val, jag borde vanta. Jag borde stanna kvar, ge stormen en chans att lugna ner sej och ga hem en annan dag. Alternativt ta baten over!

Ar inte det en talande drom, sa sag??

Var pa intervju igar. Salongen, som heter Pomp & Proper, ska anstalla 2 receptionister pa deltid, sa att ngn kan hoppa in ifall den andre skulle bli sjuk. Idiotiskt... well, jag ska provjobba ngn gang nasta vecka, och om allt funkar borjar jag 13:e april. Vill inte ta ut ngn seger i forskott, men kanns anda bra att jag kanske har nagot pa gang!

Nu ska jag hem till Frida, Chris ska gora pannkakor! Ciao.

Frida och hennes kille Jesse:

1 kommentar:

JEZ RENA sa...

Haha, vilken klockren dröm. Dom är inte dumma dom där drömmarna alltså!