söndag, mars 22, 2009

22:a mars - Helg.

Sondag, solen skiner, jag ska ta en cykeltur och dricka kaffe.

Helgen har varit grym. Borjade daligt fredags morse med magont, fick rusa till toan, hungrig, skakig och illamaende. Har kant likadant nastan hela veckan, och det slog mej att det formodligen ar min medicin som kranglar, den har ju en del med matsmaltningen att gora.
Hade fatt tips om en klinik som tar emot folk helt GRATIS, sa jag akte dit. (Har radfragat svenskar i Kanada om hur mkt ett lakarbesok kostar, och manga har sagt att jag kunde forvanta mej att betala upp till $100.)
Regnet oste ner, jag madde illa och deppade. Kom in pa kliniken och fick satta mej och vanta, enbart drop-in. Efter ca 45 minuter satt jag pa en stol hos doktor Ewynne. Berattade att jag har hypotyreos, behover kolla medicindosen och att jag madde illa. Hon gav mej en remiss till blodprovtagning, vilket maste goras pa annan klinik. Fick en lista med adresser och sag att en klinik lag pa Main street, 5 kvarter hemifran mej. Super. Tog bussen tillbaka hemat, kopte lite mat pa vagen. Telefonen ringde, fran en frisorsalong pa Main street, (en annan an den som behover ngn om 3-4 manader.)
Horde inte riktigt vad tjejen sa, ngt om part time, och att hon ville ses pa mandag klockan 12. Yey, jag har en intervju!
Akte till blodprovtagningskliniken, kostade $20 (alltsa 140 spann, som ett lakarbesok ju kostar hemma). Lamnade lite blod och gick sen hem i regnet, pa bra mycket battre humor an nagra timmar tidigare!

Samma kvall spelade Family Room pa en vernissage down town. Akte dit med Robbie, Cole och Dan. Galleriet lag i ett typiskt amerikanskt "mall". Jag var pa bra humor, skrattade at nastan allt (speciellt at Dan och hans kryckor) och hallde i mej kaffe. Cole och Dan var bakis, samtalsamnena blev darefter, mycket oseriosa. Vi kollade in utstallningen, riggade upp instrumenten och vantade pa att folk skulle stromma till.
Vi satte oss ute i restaurangdelen i kopcentret, snackade skit och kollade pa konstiga manniskor som gick forbi oss. Runt 22oo spelade killarna nagra latar, vi drack drinkar, kollade pa en burlesk-tjej som gjorde ngn slags dans och sen kom Kostia. Kostia ar varan granne, som jag sakert skrivit forut. Hans syster Xena kom ocksa, hon bor vanligtvis i London, hemma for att fornya sitt visum.
Vi stannade till ca 12oo, sen skjutsade Kostia hem mej och Dan. Patty sms:ade, skrev att hon satt pa The Purple Crab pa Main street, 3 kvarter fran mej. Jag gick dit och drack ol med henne och hennes kompisar. Ett band med en 10-arig kille pa trumpet spelade zigenarmusik. Hur bra som helst, underbarn! Vi dansade och drack ol.
Stallet stangde och jag gick hem. Hangde med Dan och Kostia som spelade tv-spel, och gick sen och la mej.

Har kommer video pa mina roomies! Eller, 2 av dom iallafall... Dan pa trummor och Cole pa keyboard.
(Lat videon pausa/ladda ett tag om det gar trogt att kolla pa den.)



Lordagen var lugnare, fixade bromsarna pa min cykel. Inte riktigt nojd med att cykelmekanikern sa att bakhjulsbromsen ar till for att sakta ner cykeln medan framhjulsbromsen ar till for att stanna cykeln med. Hmm... skeptisk.

Nya bilder finns pa http://karmatoburn.bilddagboken.se/

Well, nu skiner solen for mkt for att jag ska kunna sitta kvar har, sa hej svejs!

Inga kommentarer: