lördag, juni 06, 2009

9:e juni - Akimbo och Salt Spring Island.

Slog mej just att det var Sveriges nationaldag i lordags? Heja Sverige.

Jag var inne i butiken Kamouflage pa Granville Street haromdan, letade efter en patch att sy fast over den fula tribal som tyvarr ar sydd pa min kilts bakficka. Hittade ingen schysst patch, hittade daremot en patch med ett fett hakkors pa. Blev sa javla forbannad, gick fram till agarna, som var fran typ Indien, Pakistan eller nat, och fragade varfor de salde sana patchar. De log och sag fragande ut. Jag undrade om de ens visste vad det stog for, och nar jag raknade upp saker som "nazism, holocaust, extinction, persecution" osv sa de "Ooooh, but we have to sell them, sometimes movie makers come in and need them for certain movies." Jag sa att de inte borde ha dem framme i butiken i sa fall, om de nu absolut maste salja dom. "It's all about making money, eh?" fragade jag och gick darifran. BLEH!

Gick iallafall till en annan butik pa Granville och hittade en Led Zeppelin "IV"-patch som jag sydde pa kilten. Paminner mej en heeel del om mitt kara ex Edvin, som har symbolerna tatuerat pa ryggen. Snygga ar dom:




Kilten:

















































Var pa The Biltmore i fredags, sag Akimbo fran Seattle. Sjukt bra. Borjade snacka med en skon tjej som hette Claire, hon var dar med pojkvan och massa kompisar. Hon diggade att jag borjade snacka med dom, hon visste hur svart det ar att skaffa nya polare i Vancouver. Hon har bott har i 3 ar, och hela forsta aret ville hon bara aka hem igen, hade skitsvart att traffa folk. Nu trivs hon dock asbra, men vill anda inte stanna i Vancouver for evigt.
Well, kvallen var grym, ska nog hanga mer med Claire ngn dag. Kom hem sent och sov 4 timmar innan jag gick upp till jobbet i lordags... zzz.

Akimbo!



















Efter jobbet gick jag hem till Johanna och vi klamde en burrito innan vi tog oss till Tsawwassens farjeterminal ca 1 timmes bussresa soder om Vancouver. Darifran tog vi farjan till Salt Spring Island som ar en av "The Gulf Islands". Dar bor massa konstnarer och musiker, har hort att Barbara Streisand har hus dar! Haha.
Well, vi kom fram typ 23:30 i lordags kvall och behovde hitta en bra plats att sla upp varat talt pa. Lattare sagt an gjort... langs med vagarna fanns bara hus och tomter, helt omojligt att hitta ens en liten glanta! Hittade en stig som ledde rakt in i skogen, kandes som vi var med i ett Lost-avsnitt med jattehoga ormbunkar och snar overallt. Kom till slut fram till en mindre vag och vi hittade en liten grasplatt som vi bestamde oss for att ockupera for natten. Klockan hade hunnit bli narmre 02oo, dackade ganska direkt.
Dagen darpa knallade vi in mot stan Ganges. Kakade grotfrukost pa en strand och kollade sen in stan. Hittade en stor park och fragade lite folk om bra stalle att campa pa. Fick tips om en hojd med schysst utsikt, sa vi tog oss dit. Slog upp taltet med oppningen ut mot varldens grymmaste utsikt over vattnet och oarna runt Salt Spring. Kakade middag pa ett mysigt cafe i Ganges och spenderade resten av kvallen med utsikten, whiskey och cola.
Vaknade upp igar morse och blev utstirrad av tva radjur som kakade gras nedanfor vart talt. Kakade mackor med jordnotssmor och sylt till frukost och drack sen kaffe pa ett cafe nere i stan. Tog farjan hem och var pa Adanac street runt 21oo! Skont med lite miljoombyte, kanner for att resa igen... som vanligt.
Har borjat fundera lite pa Toronto. Har hort att det ska vara schysst dar, men svinkallt pa vintern. Sa man kanske borde passa pa att aka dit nar det fortfarande ar varmt, for att sen spendera vintern i Vancouver, som ska vara Kanadas mildaste? Mycket planering i skallen...

Sitter i mitt rum, lyssnar pa Townes Van Zandt och luktar pa kaprifol-buketten jag snodde igarkvall fran nagons hack. Paminner om Vallentuna och sommar. Hemlangtan ar inte lika jobbig som i borjan nar jag kom hit. Beror nog pa att jag ser framat och planerar saker jag vill gora under aret. Det kanns jobbigt att vara "fast" pa ett stalle, men i och med att jag anda maste flytta ut harifran i augusti lagger sej paniken lite. Undrar bara vad jag ska pyssla med nar jag kommer hem igen...? Heh.
Om jag tjanar ihop tillrackligt med pengar under aret vill jag nog bussa runt i USA nasta ar, efter att min arbetsvisum har gatt ut, vilket det gor i slutet av februari. Sa kanske USA februari-april? Vore inte helt dumt.

Well well, fortsattning foljer! Lite nya bilder finns pa bilddagboken. Klicka HAR.
Peace out.

Inga kommentarer: