fredag, juni 19, 2009

19:e juni - Jag och Downie.

Vi har en "stammis" pa jobbet, en liten kinesisk snubbe med Downs syndrom. Han kommer in typ 3-4 ggr i veckan, staller sej framfor receptionen, dansar och tjoar, sager saker man inte forstar och flirtar som en galning. Forsta gangen han kom in var han skitforbannad, slangde upp sitt paraply pa receptionen och stog sen tyst och tjurade i typ en kvart. Men efter det har han ofta vart pa bra humor. Lite for bra ibland...

Idag kom han in med en brodbit i ena handen och en tidning i den andra. Jag tror han ar lite kar i mej och chefen, han brukar kalla oss for "girlfriends" och kasta slangkyssar. Iallafall sa slog han upp tidningens sista sidor och bilderna pa de lattkladda tjejerna som man kan ringa om man kanner sej lite ensam. Sa pekade han pa en av dom och sen pa mej och sa brast han ut i ett gapflabb.
Herre...

Jag har borjat ignorera honom, och idag funkade det ganska bra. Han lamnade salongen relativt snabbt da han inte fick ngn uppmarksamhet, men typ 5 minuter senare star han pa andra sidan fonstret dar jag sitter, alltsa ca 3 dm fran mitt ansikte. Dar star han och kysser glaset med sina stora, lypsyliga lappar. Jag tittade lidande pa Shane som knappt kunde halla sej for garv.

Nu gar jag under "Edgar's girlfriend" pa jobbet och fick nyss ga ut och putsa fonstret...

Inga kommentarer: