tisdag, juni 02, 2009

2:a juni - FOR varmt?

For cirka 2 veckor sen blev min cykel stulen utanfor bibblan downtown, och igar nar jag, Lisa och Emelie tog baten over till North Vancouver sag jag den sta fastlast dar i ett cykelstall!!! GALET! Jag stog lange och spanade in den, tankte att det kanske inte var min cykel anda, kan ju finnas flera likadana... tog en bild pa den, och idag nar jag jamforde med en annan bild jag har sen tidigare sag jag att den hade samma reflexer som min cykel; en rod i det ena hjulet och en orange i det andra. Kanske inte sa vanligt...? Aven smasaker som rostiga skruvar och varjar stamde overens. DET VAR MIN CYKEL!!! Fan ocksa. Borde kanske ringt polisen? Hade dock inget serienummer eller nat... buhuuuuu!!!

MIN CYKEL!?



Solen skiner galet varmt i Vancouver. Kanns ovant, svetten rinner istallet for regnet. Ska INTE klaga, aven om jag foredrar skuggan!

I lordags foljde jag med Johanna och Jeremy pa hemmafest pa Prior street, beer keg och livejam i vardagsrummet. Kandes precis som i en amerikansk collegefilm. Skoj skoj, kidsen hanglade och olen flodade!

Har ar mina snygga roomies Jess och CJ, artisterna:

















































Och har ar en lank till en video som dom gjort. Kolla in, finfin:
Jess Hill - From Above

I sondags hade Lisa vegansk knytis hemma hos sej pa 10th Ave, tog med fruktsallad med notter och russin. Vi gjorde varrullar hos Lisa, mitt enda bidrag liknade mer en pirog... traffade svenska Anna och Hanses som kom hit for en manad sen. Mycket trevligt! Lisas kompis Emelie ar pa besok ocksa, blev varsta svennekvallen!
Lisa bor med 2 transpersoner, och har 2 ganger under helgen gjort bort mej genom att kalla diverse manniskor for "she" istallet for "he"... mycket forvirrande, men jag lar mej.
Var pa ett hardcore/straight edge-gig igar, ett Goteborgsband som heter Anchor spelade pa Anti Poverty Community pa Main street downtown. Svettigt och bra, peppat band och tungt gung emellanat.

Det blev iallafall ingen Europaturne for min del... vilket kanns ganska "bra" anda, planen var ju att vara i Kanada i ett ar, sa nu slipper jag bry mitt huvud om hur det hade blivit om en manad nar jag statt med packning och tomt konto nagonstans i Tyskland. Haha! Forsoker se saken pa den ljusa sidan, aven om jag vaaaldigt garna hade akt med KTB Europa runt... well, vad ar val en bal pa slottet?

(Alldeles underbar formodligen.)

Vet inte riktigt hur jag ska gora i sommar, om jag ska stanna kvar har i stan eller ta mej norrut pa landet och leta jobb dar. Eller kanske ut pa nagon av oarna? Hmmm...

Pa fredag ska jag se Akimbo fran Seattle, de spelar pa The Biltmore Cabaret. Blir nog javligt bra.

Svett svett, hej da!

Inga kommentarer: