torsdag, juli 16, 2009

16:e juli - Velin.

Precis lagt upp en annons med min sadel och cykellas pa Craigslist.com, hoppas fa 50 dollars for dom... hall en tumme!

Sen jag sist skrev har jag haft besok av Tor hemifran Sthlm, egentligen Addes & Linus kompis fran borjan, men nu aven min van. Var mycket trevligt att ha honom har, blev en hel del rom&cola pa farstutrappan samt snack om framtid och resande. Vi gick aven pa hemmafest, Chris ska aka till Kina snart och hans band hade avskedsfest/gig i kallaren, och sa kollade vi in folkvimmel pa Canada Day. Sag Johnny Depps senaste rulle och kakade borsjt och piroger pa Granville Island. Hade banjo/flojt/flera andra instruments-jam i varat vardagsrum och kakade billig sushi pa Commercial Drive. Sweeet!

Apropa ressnack sa ar det fan resa jag framst vill, vardagsliv kan jag leva hemma. Sa om 2 veckor drar jag! Vet inte riktigt vart an, men tankte kopa ett 2-manaderspass med Greyhound och se vad som hander. USA har nog lite varit malet med hela den har trippen over till Nordamerikat, sa ska nog ta mej soderut. Portland, kanske SF igen, kanske Grand Canyon? Vill saklart halsa pa Anna Maria i New York ocksa, vet inte om sparkontot och 2 manader racker for att ta sej runt hela skiten? Kanske maste utesluta nagot? Borde ju kolla in Montreal och Toronto ocksa, eftersom jag ju ar i Kanada? A andra sidan ligger val Kanada kvar ett tag till, om jag nu kanner suget att kolla in ostkusten... just nu suger det i USA-tarmen. Vill se sandiga och gulgrona vidder med skeva elstolpar, trasiga staket och gamla bensinmackar. Route 66 kanske?
Finns for manga val har i livet...

























Tanken pa att komma hem skrammer inte lika mycket langre. Sag ganska hoppfullt ut pa SKB, kanske kan fa 1:a hand i Fruangen eller vid Fridhemsplan. Planerar att borja trana. Gora mer mosaik. Teckna. Kolla mer film. Kopa fler skivor.
Jag hoppas jag kan ta med mej Vancouvers avslappnade attityd hem. Stockholm ar sa javla uptight ibland, ingen vagar uttrycka sej. Jo, vissa saklart, men Sverige accepterar fan inte folk som sticker ut. Har knappt sett en enda manniska i Vancouver som INTE har en tatuering, och hemma far man inte ens jobba pa ICA om man har en ring i lappen! Sorgligt.

Fick precis reda pa att en av mina allra karaste vanner hemma ska krysta ut en bebbe i borjan av nasta ar. Yey! Vill se magen vaxa...

Var pa Merritt Mountain Festival i helgen, volontarade som kontrollant av festivalarmband. Country for the masses, har aldrig sett sa manga cowboyhattar pa en och samma gang. Aldrig sett sa manga akta cowboys heller for den delen! Intressant minsann. Dammigt och varmt, haret blev ett perfekt festivalrufs. Country dominerade under helgen, men sag ocksa Steve Miller som sjong The Joker. The Smoker. The Midnight Toker.

Tror jag vunnit min chefs fortroende, for idag fragade hon om jag kunde tanka mej bo i hennes lagenhet i 5 dagar, hon ska pa semester nasta vecka. Hon har en kisse som maste tas om hand. Kanns lite weird, sova i chefens sang liksom!? Haha. Ska nog gora det dock, mest for att katten annars kommer vara ensam och att lagenheten ligger typ 5 minuter fran jobbet. Kan vara soft att bo i lagenhet for ovanlighetens skull ocksa, och kanske kolla pa TV!? Inte sett ett helt TV-program pa snart 5 manader! Yeey.

Min roomie Jess ager, en av de basta sambos jag haft tror jag. CJ ar bortrest och vi har haft skont hang hemma i huset. Nyss berattade hon en hemlighet for mej hon aldrig berattat for nagon annan. Hon sa att hon inte visste varfor hon berattade, men nar hon hon fick reda pa att jag ar skorpion sa hon "Aaaah, THAT must be why! I never tell people ANYthing. No-one can open my locker, no matter how much they try."
Inte for att jag tror pa att stjarntecken har nagot med saken att gora, men kanns bra att vara ngn folk vagar lita pa.

Corbin har flyttat ut, och Jess packar for fullt, om 2 veckor flyttar vi ut. Egentligen tidigare eftersom Jess och CJ ska aka pa festival den 28:e, sa jag kanske sover hon Johanna sista dagarna innan jag aker... vart jag nu aker.

Min syster har gift sej och bytt efternamn, min kompis ar pa tjocken och Julia har blivit tillsammans med en kandis. Varfor hander det sa mycket hemma nar jag inte ar dar!?

Asta la bista.

1 kommentar:

JEZ RENA sa...

Det låter som att du kommit upp på fötterna lite, det känns bra! Coolt att du såg Steve Miller, vi pratade om honom igår faktiskt. Haha!
Jag har varit i Borlänge och hängt med mina kusiner som var på besök från Frankrike, kom hem igår. Idag ska vi gå ut på stan och svira, inte en favoritsysselsättning nu för tiden, men det kanske blir kul.
Lev väl käre elin!