torsdag, april 23, 2009

23:e april - Mastodon pa Scrape.

Sitter pa jobbet, jattelugnt idag. En tjej ar i Las Vegas, en annan hemma med barn, sa bara 3 frisorer har. Det ar bra, for 14:30 ska Mastodon signera skivor pa Scrape Records!!! Scrape ligger typ 10 minuter harifran, kunde ju inte bli battre! Fragade chefen igar om jag skulle kunna ta en halvtimmes extra lunch, och det gick finfint. Wehoo! Inte for att jag har ngt de kan signera, men jag maste ju ga dit... haha. De spelar pa the Commodore Ballroom ikvall, men jag var for sen med att kopa biljett. Det kan handa att Ben pa Neptoon Records har en biljett over, men han visste inte an. Well, jag sag Mastodon i Minehead i december, plus att jag sett dom typ 4-5 ggr sammanlagt, sa jag DOR inte om jag inte far se dom ikvall. Men det vore kul!

Pratade med Nick igar, en australiensisk kille som jag traffade har forsta veckan. Han ska till Victoria pa Vancouver Island nasta helg och undrade om jag ville folja med. Sa att jag garna hakar, men att jag jobbar lordagar. Han tyckte jag skulle be om ledigt, "kom igen, det handlar ju bara om EN dag!?"
Men fan, jag kanner inte att jag kan gora det riktigt an. Vill visa Jasmine att jag ar galet man om det har jobbet, plus att jag inte vill att hon ska behova anstalla en andra receptionist. Sa, jag kommer nog inte be om lediga dagar i forsta hand. Jag ar en LOJAL anstalld minsann!
(Nu horde jag chefen prata med sin kund om mej... "Det kanns sa himla skont, for Elins syster ager en salong i Sverige, sa hon ar liksom van vid frisorsalonger. Det ar saaa viktigt att man som receptionist vet hur en salong funkar! Jag intervjuade en kille haromdan, men han var bara, du vet... for mycket? Han var helt overvaldigad over att jobba pa salong och har inte skickat sina referenser an... det skulle vara skont med 2 receptionister, ifall att ngn blir sjuk eller maste resa ivag osv, men ja... an sa lange far vi se hur det blir.)

Tjohoo! Kanns som jag sitter gaaanska sakert anda!

Jessica, Robin, Elin, mamma och kanske pappa vill komma och halsa pa i host! Wehooo. Skulle verkligen vara grymt kul... dock ar jag som jag ar och kan aldrig bestamma mej for hur lange jag kommer vara pa ett och samma stalle. Jag har bestamt mej for Vancouver atminstone hela sommaren, det nya rummet kan jag bo i fram till sista juli. Efter det kanske man borde kolla in mer av Kanada? Man kanske borde testa ett sant dar sasongsjobb dar man bor i ngn skog nanstans och tjanar massa pengar? Typ tradplantering eller rakna fisk eller ngt... skulle vara grymt att komma ut i naturen nar hosten narmar sej, vill ju se alla lonnlov fargas orange, gula och roda... ack vad vackert. Well, det ar ett senare projekt!

























Pratade med en tjej haromdagen som rest runt i Sydostasien i 11 manader. Det lockar lite ocksa... fan, finns ju sa manga stallen man vill aka till!

Haha, hittade den har videon i min kamera. Det ar fran nar jag och Monika fick en gratis salsalektion av snubben som jag kopte Dr. Martens av i Seattle. Han hade fotostudio bakom butiken, och han gav salsalektioner. HAHA!

1 kommentar:

JEZ RENA sa...

Fantastisk video!!!