tisdag, september 22, 2009

22:a september - Couchsurfing.

Ibland ar det for latt for att vara sant att hitta gratis boende:

-Hello?
-Hi, my name's Elin and I got your number from a guy called James, he's on couchsurfing.com?
-Yeah. He actually doesn't live here anymore, but you're welcome to stay here anyway. When are you coming to Salt Lake City?

Har couchsurfat mej runt i staterna i snart 2 manader, haft det sjukt bra, traffat hur mycket bra folk som helst, och jag kan inte sluta hylla couchsurfing.com!
Just nu ar jag i Oklahoma City, bor med en kuf som jag tror tjanar bra med pengar, for han bor i en grym loftvaning och har en massa fancy prylar, samt en snabb liten sportbil. Det regnar och staden ar konstig, bilar overallt, svart att ta sej runt om man gar till fots, och man ser knappt nat folk ute pa gatorna. Langtar till Portland, vill cykla, traffa allt grymt folk som finns dar och slappa hemma hos Jes och Radio!

Det kanske blir ett langre inlagg sa smaningom, om jag orkar sammanfatta hela resan...

Ciao.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hallå Elin!

Kom in på din blogg via resedagboken och såg att du hade varit i Vancouver och tänkte kolla om lite tips och hur det, vad gjorde du?

Vad tycker du? Det mesta jag skulle behöva tips är angående boende och jobb kanske.

Jag åker dit nu i början på november!


Vore kul att höra lite :)

Ha det så bra!

Erik
grodinge@hotmail.com